Gmina Lubiszyn jest ważnym elementem koncepcji przebiegu północnej drogi alternatywnej. Nowiutkie nawierzchnie i chodniki połączyłyby Santocko, Marwice, Lubno, a dalej Stare Dziaduszyce…
Koncepcję przedstawił Starosta Gorzowski Józef Kruczkowski i poprosił lubiszyński samorząd o wniesienie do niej ewentualnych poprawek. Głównym celem przedsięwzięcia jest zapewnienie sprawnego połączenia komunikacyjnego pomiędzy drogą krajową nr 22, a drogami wojewódzkimi nr 130 i nr 132. „Chodzi nam tez o podwyższenie standardów technicznych infrastruktury drogowej w powiecie” – mówił podczas spotkania Stowarzyszenia „Wspólnota” starosta Kruczkowski. Jego zdaniem, realizacja tego przedsięwzięcia umożliwi także rozwój gmin, poprzez skomunikowanie poszczególnych miejscowości oraz rozdzielenie ruchu samochodowego od pieszo-rowerowego. „Zwiększy się atrakcyjność inwestycyjna poszczególnych gmin” – mówi tym razem „PT” Starosta Gorzowski. Wiadomo, że alternatywna trasa północna obejmować będzie trzy gminy: Kłodawę, Lubiszyn oraz Witnicę. Tylko w gminie Lubiszyn zostałoby zainwestowanych w drogi ponad 7 milionów złotych. Koszt jednego metra remontowanej nawierzchni to 76 zł, całkowicie nowej nawierzchni – 219 zł, a budowa chodników i zatoczek autobusowych, to kolejno: 105 zł i 229 zł. „Gmina Lubiszyn i Kłodawa zrobią skok cywilizacyjny” – mówi Kruczkowski. Przychylnie do inicjatywy odnosi się wójt Tadeusz Piotrowski. „Dokładnie z szefem przeanalizujemy koncepcję, ale przecież ostatnie cztery lata sprawowania funkcji przez wójta, to dowód na to, że jest zwolennikiem inwestowania i zmieniania tej gminy” – tłumaczy wicewójt Daniel Niekrewicz.
Koncepcję przedstawił Starosta Gorzowski Józef Kruczkowski i poprosił lubiszyński samorząd o wniesienie do niej ewentualnych poprawek. Głównym celem przedsięwzięcia jest zapewnienie sprawnego połączenia komunikacyjnego pomiędzy drogą krajową nr 22, a drogami wojewódzkimi nr 130 i nr 132. „Chodzi nam tez o podwyższenie standardów technicznych infrastruktury drogowej w powiecie” – mówił podczas spotkania Stowarzyszenia „Wspólnota” starosta Kruczkowski. Jego zdaniem, realizacja tego przedsięwzięcia umożliwi także rozwój gmin, poprzez skomunikowanie poszczególnych miejscowości oraz rozdzielenie ruchu samochodowego od pieszo-rowerowego. „Zwiększy się atrakcyjność inwestycyjna poszczególnych gmin” – mówi tym razem „PT” Starosta Gorzowski. Wiadomo, że alternatywna trasa północna obejmować będzie trzy gminy: Kłodawę, Lubiszyn oraz Witnicę. Tylko w gminie Lubiszyn zostałoby zainwestowanych w drogi ponad 7 milionów złotych. Koszt jednego metra remontowanej nawierzchni to 76 zł, całkowicie nowej nawierzchni – 219 zł, a budowa chodników i zatoczek autobusowych, to kolejno: 105 zł i 229 zł. „Gmina Lubiszyn i Kłodawa zrobią skok cywilizacyjny” – mówi Kruczkowski. Przychylnie do inicjatywy odnosi się wójt Tadeusz Piotrowski. „Dokładnie z szefem przeanalizujemy koncepcję, ale przecież ostatnie cztery lata sprawowania funkcji przez wójta, to dowód na to, że jest zwolennikiem inwestowania i zmieniania tej gminy” – tłumaczy wicewójt Daniel Niekrewicz.